25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Kilpailutiedotteet Suomessa järjestettävistä kilpailuista: kilpailukutsut, taulujärjestykset, majoitusvaihtoehdot.
Avoin foorumi, vain rekisteröityneet voivat kirjoittaa.

Valvoja: postmaster

Jarkko Lehtinen
Viestit: 39
Liittynyt: 28.02.11 21.48
Paikkakunta: Espoo

25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja Jarkko Lehtinen »

Moi!

Kun nyt liittojen väliset lisenssiasiat on saatu järjestykseen, on kaikilla Superlisenssin haltijoilla tilaisuus osallistua Robin Hoodin Oittaan maastoradalla järjestämään kahteen SM- kisaan, jotka ammutaan peräkkäisinä päivinä:

Kaatajakisa 25.4. on metsästystyyppinen 3D- kisa, monipuolinen ja haastava. Ammutaan arvioitavilta matkoilta. Yksi nuoli / rasti
Tapanin kierros 26.4. Ammutaan tänä vuonna IFAA:n alainen Eläinkierros, maksimissaan 60 jaardin matkoilta, paperikuviin annetuilta etäisyyksiltä. 1-3 nuolta.

Molemmat ovat SM- kilpailuja.

Kummankin kilpailun päätteeksi eri aselajien voittajat kilpailevat erillisistä upeista kiertopalkinnoista

Kilpailukutsut ja ohjeet löytyvät Hoodin ja FFAA:n kotisivuilta:

http://www.hood-espoo.fi/
http://www.ffaa.fi/

Tulkaapa kaikki mukaan!

Jakke Lehtinen
susanna makkonen
Viestit: 332
Liittynyt: 18.02.08 19.00
Seura: JJA

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja susanna makkonen »

Jos ja kun ymmärin Kaatajakisan sääntöjä oikein. Siellä ei ole luokkaa minulle =( tai on minulle mutta mun jousi ei istu mihinkään niistä.
– Saa korjata jos olen väärässä –
coffee
Avatar
Harri Verho
Viestit: 559
Liittynyt: 17.08.09 22.14
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja Harri Verho »

Jos jousessasi on n. 41 paunaa tai yli niin jousi on Ok.

Sen lisäksi stabi < 16" ja ruuvaat linssin pois niin pitäisi olla Ok.
arihelmiö
Viestit: 163
Liittynyt: 13.01.04 10.26

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja arihelmiö »

Tarkistin meidän Metsästystiimiltä, että tänä vuonna ei tuota Open luokkaa ole mukana, eli Taljasta linssi pois ja stabi lyhyeksi.
susanna makkonen
Viestit: 332
Liittynyt: 18.02.08 19.00
Seura: JJA

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja susanna makkonen »

Eikö tarvii olla niitä miljoonia eri kärkiä nuoliin joista luin,... leikkurit , pluntit ym. mokkulat?

Positiivinen yllätys oli äsken, kun huomasin että naapuriliiton kalenteriin oli lisätty sjalin maastokisat =). Helpottaa hahmottamista kun ovat yhdessä kalenterissa.
– Saa korjata jos olen väärässä –
coffee
Avatar
Harri Verho
Viestit: 559
Liittynyt: 17.08.09 22.14
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja Harri Verho »

Jotta voit ampua kaikki maalit, tarvitsee olla leikkurit ja bluntit. Mutta voit "passata" rastin, menetät mahdolliset pisteet mutta olet kisassa mukana.

Näin ainakin tähän asti, sama ollut sekä FFAA, SJAL että SJML kisoissa.
Jarkko Lehtinen
Viestit: 39
Liittynyt: 28.02.11 21.48
Paikkakunta: Espoo

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja Jarkko Lehtinen »

Moi!

Sussu, hyvä kun otit nuo kärjet puheeksi. Kyllä niitä kisassa tarvitaan, selviät yhdellä leikkurilla ja yhdellä bluntilla. Niitä varmaankin saa Salmiselta muutamalla eurolla (?). Ainakin puunuoliin voi hankkia sopivan holkin, jossa jengat ja niihin sitten terät kiinni. Erityisesti nuo blunttirastit ovat olleet niin vaikeat, että menetys ei ole kovin suuri hieman huonommillakin blunteilla. Itse tein blunttini ilmastointiteippiä kärkeen riittävästi käärien. Niitä varten ei mielestäni kannata ottaa parhaimpia nuolia, koska jonkinlainen rikkoutumisvaara on olemassa. Monet puunuolia käyttävät ovat tehneet myös leikkurin itse, esimerkiksi vanhasta sahanterästä muotoilemalla.

Jakke Lehtinen
susanna makkonen
Viestit: 332
Liittynyt: 18.02.08 19.00
Seura: JJA

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja susanna makkonen »

Tänks pojat, nyt olen viisaampi. :mrgreen:
– Saa korjata jos olen väärässä –
coffee
Arto Kangasmäki
Viestit: 23
Liittynyt: 09.06.14 09.59
Seura: JySu

Re: 25. ja 26.4. Kaatajakisa sekä Tapanin kierros

Viesti Kirjoittaja Arto Kangasmäki »

http://www.jousimetsastys.fi/wp/yleista ... p-saannot/

Kannattaa tsekata noi viralliset SJML:n cupin säännöt. Toi leikkuri ei nyt ihan mikä vaan voi olla, vaan siinäkin pätee metsätyslaillinen terä. Sen verran kehottaisin kokeilemaan ennen kisaa leikkurilla ampumista, että tietää miten se tottelee. Monikaan jousi ei lähtökohtaisesti ammu leikkuria ja taulukärkeä samaan pisteeseen leikkurin ohjaavan pinta-alan vuoksi ja varsinkaan pienillä ratanuolissa käytettävillä sulilla. Kisaa ei minusta kuitenkaan kannata jättää väliin leikkurien takia, kisa ei yhteen tai kahteen leikkurirastiin ratkea, toki niilläkin pisteillä voi lopussa olla merkitystä :) Mukaan vaan silti rohkeasti, Sjml:n kisat ovat tunnetusti monipuolisia ja jokaiselle maastoampujalle todella hyvää reeniä. :clap:
Vastaa Viestiin