Master Halli-SM 2021 Pello

Kilpailutiedotteet Suomessa järjestettävistä kilpailuista: kilpailukutsut, taulujärjestykset, majoitusvaihtoehdot.
Avoin foorumi, vain rekisteröityneet voivat kirjoittaa.

Valvoja: postmaster

Mika Savola
Viestit: 2472
Liittynyt: 19.01.05 13.48
Paikkakunta: Askainen

Re: Master Halli-SM 2021 Pello

Viesti Kirjoittaja Mika Savola »

Määrittele liiton ylin johto.
Juhana Rüster
Viestit: 773
Liittynyt: 11.01.10 16.21

Re: Master Halli-SM 2021 Pello

Viesti Kirjoittaja Juhana Rüster »

Otan nyt tähän asiaan kantaa. Marko minulta asiaa kysyi tässä taannoin. Kyse on aika lailla puhtaaasti työaikoihin liittyvä ongelma. Minulla menee vuodesta keksimäärin 9-12 viikonloppua työmatkoihin. Vaikka tämä onkin minusta edelleen kivaa, on se kuitenkin aina minulle työtä. Ymmärrän toki, että työn luonne on sellainen, että tämä vaatii viikonloppuja, arki-iltoja ja ylipäänsä sitä että ajaudun tekemään töitä silloin kun monet muut viettävät vapaa-aikaa. Olen myös näin kypsyneessä keski-iässä aika mustasukkainen omasta vapaa-ajasta, ajasta perheen kanssa ja palautumisesta. Suojelen sitä tietoisesti, välillä onnistuen, yleensä en.

Jos mietitään tätä Pellon kisaa, olisi se tarkoittanut minulle 2-3 päivän reissua (lähtö PE ja paluu SU). Riippuen kulkuvälineestä toki. Ja koska mekin yritetään noudattaa työaikalakia, olisi tuo tarkoittanut 3-4 päivän työaikaa (koska SU lasketaaan tuplana). Eli teoriassa (siis vain teoriassa) olisin seuraavan kerran tehnyt töitä aikaisintaan vasta torstaina, jos olisi ottanut saldon heti pois. Käytännössä se ei ole mahdollista, joten olisin tehnyt 12 päivän työputken. Näitä on siis aika monta vuodessa. Leirit, VOK:t ja muut koulutukset, KV kisat ja ne SM-kisat joissa olen mukana. Meillä on vuodessa 8-9 SM-kisaa ja näistä olen priorisoinut isoimpia kisoja (eli yleensä yleisten sarjojen SM-kisoja) ja Junnu-SM kisoja. Viimeksi mainittujen kohdalla olemme jakaneet Marjan kanssa edustusta. Minä olin tänä vuonna Rautavaaralla ja Marja edustaa Teuvalla. Valitettava fakta on, että minun rajani menee tällä hetkellä suurin piirtein tuossa. Enempää viikonloppuja en kovin helposti pysty käyttämään. Siksi esimerkiksi uudet seurakoulutukset tehdään aina arki-iltaisin.

Olen pahoillani, että tämä vaikuttaa monesta huomiotta jättämiseltä ja arvottamiselta.

Mukana kisoissa (kuten Pellossakin) on yleensä aina liiton hallinnon edustajia. Toki niin, että he tässä tapauksessa osallistuivat kisojen järjestämiseen. Se että ei aina ole paikalla, ei tarkoita että kilpailunne ei olisi tärkeitä. Teette hienoa työtä, kaikki liitossa arvostavat sitä. Ja tärkeintähän on, että te teette tätä toisillenne.
SJAL
Valmennuspäällikkö
Toiminnanjohtaja
Marko Suomalainen
Viestit: 154
Liittynyt: 05.03.14 09.38
Seura: LRJ
Paikkakunta: Pello

Re: Master Halli-SM 2021 Pello

Viesti Kirjoittaja Marko Suomalainen »

Kiitos Juhana rehellisestä vastauksesta.
Vastaa Viestiin